حساب بانکی در اروپا | افتتاح و باز کردن حساب بانکی در اروپا

بی تردید، تحصیل در خارج از کشور و اروپا، تجربه ای است که زندگی شما را تغییر می دهد و درس های بسیاری به شما خواهد آموخت. یکی از مواردی که با نزدیک شدن به زمان عزیمت به یکی از دغدغه های شما تبدیل خواهد شد، باز کردن حساب بانکی در اروپا است. در ادامه، نکاتی که لازم است در مورد باز کردن یک حساب بانکی در اروپا در حین تحصیل به آنها توجه کنید را بیان کرده ایم.

تحصیل در خارج از کشور یک تجربه باورنکردنی است که شما را به سمت استقلال بیشتر سوق می دهد. با ورود به زندگی جدیدتان، با تصمیم هایی رو به رو میشوید که ممکن است هرگز با آنها رو به رو نشده باشید. یکی از مسائلی که با تحصیل در خارج با آن روبرو خواهید شد مدیریت مالی است.

باز کردن حساب بانکی در اروپا

بسیاری از دانشجویان ایرانی، انتقال وجه نقد از ایران به کشور مقصد را ترجیح می دهند. علت این امر، هزینه های زیادی است که نقل و انتقالات بانکی به آنها تحمیل می کند. هر چند، این روش ریسک های بسیاری به دانشجویان اعمال می کند. با این حال، پس از ورود به کشور محل تحصیل تان، شما چاره ای بجز بازکردن یک حساب بانکی نخواهد داشت. علاوه بر اینکه حمل کردن پول نقد به هیچ وجه عاقلانه نیست، شما برای انجام بسیاری از کارهای مختلف، به کارت اعتباری نیاز خواهید داشت.

مدارکی که برای بازکردن حساب بانکی در اروپا نیاز دارید:

الزامات مربوط به باز کردن حساب در اروپا بسته به کشوری که در آن تحصیل می کنید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، در انگلستان، مدارک رایج از شما درخواست خواهد شد، اما در کشور ایتالیا، علاوه بر اسناد معمول، برای باز کردن حساب بانکی به یک کد Codice Fiscale (کد مالیات) نیز نیاز خواهید داشت.

چهار مدرک اصلی که معمولا در هنگام افتتاح حساب بانکی در اروپا از شما درخواست می شوند عبارتند از:

  • مدرک شناسایی (گذرنامه)
  • ویزای تحصیلی معتبر یا ویزای کار
  • نامه ای از دانشگاه شما مبنی بر اینکه شما در حال حاضر ثبت نام کرده اید
  • مدارکی برای تعیین محل زندگی شما: دانشجویان معمولا اجاره نامه خود را ارائه میکنند. در صورتی که آدرس مشخصی ندارید، میتوانید مدارکی را برای اثبات اینکه برای مدت معینی در آن کشور زندگی میکنید ارائه کنید. (این مدرک می تواند نامه ای از طرف دانشگاه باشد)

در ادامه، الزامات تعیین شده توسط برخی از کشورهای اروپایی برای افتتاح یا بازکردن حساب بانکی را بیان کرده ایم:

نام کشورالزامات مربوط به افتتاح یک حساب بانکی
فرانسهکارت اقامت (Carte de Sejour)
آدرس فرانسوی
نامه از دانشگاه
گاهی ممکن است یک نامه از بانک سابق شما نیز درخواست کنند.
آلمانپاسپورت
کارت شناسایی دانشجویی یا نامه از دانشگاه تاییدیه ثبت نام شما
ایتالیاپاسپورت
ویزای تحصیلی معتبر کد مالیاتی (Codice Fiscale)
نامه از دانشگاه
مدارکی برای تعیین محل زندگی
اسپانیاپاسپورت
کد و گواهی شناسایی خارجی (número de identificación de extranjeros) نامه از دانشگاه
مدارکی برای تعیین محل زندگی
انگلستانپاسپورت
ویزای معتبر نامه از دانشگاه
اثبات اقامت در خارج از کشور و داخل کشور
الزامات مربوط به افتتاح حساب بانکی در برخی کشورهای اروپا

انتخاب یک بانک مناسب برای افتتاح و باز کردن حساب بانکی در اروپا:

افتتاح حساب بانکی در اروپا
مطمئن شوید که با دقت کامل تمام بندهای مربوط به افتتا حساب را مطالعه میکنید.

بهترین توصیه ما این است که در این مورد با دانشگاه خود مشورت کنید. آنها تجربه شخصی دارند و حتی ممکن است بتوانند شما را به یک بانک خاص معرفی کنند. در ادامه، چند نکته وجود دارد که باید در هنگام انتخاب یک بانک به آنها توجه کنید:

تمام فرم های مربوط به باز کردن حساب بانکی را به طور کامل بخوانید!

هنگام افتتاح یک حساب بانکی در اروپا، فرم ها و توافق نامه های بسیاری برای خواندن و امضا کردن وجود دارد. اگر با ریاضی رابطه خوبی نداشته باشید، ممکن است در هنگام محاسبه مواردی مانند درصد سود، نرخ بهره و هزینه های کلی مربوط به حساب دچار اشتباه شوید. مطمئن شوید که با دقت کامل تمام این موارد را بررسی میکنید.

یک بانک نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید:

در اروپا، محل بانک اهمیت بسیاری دارد. در اروپا، بسیاری از امور بانکی تنها در خود بانک انجام میگیرد. بنابراین، انتخاب بانکی که بتوانید در دوران تحصیل به راستی به آن دسترسی پیدا کنید اهمیت بسیاری دارد.

موانع مربوط به زبان:

زبان می تواند عامل مهمی در هنگام باز کردن حساب بانکی در اروپا باشد. اکثر بانک ها در شهرهای بزرگ اروپا حداقل یک کارمند دارند که تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارد و میتواند شما را در پروسه باز کردن حساب بانکی راهنمایی کند. اگرچه ممکن است محدودیت های زبانی، این پروسه را پیچیده تر از حد عادی کند. اما آن را به عنوان یک تجربه جدید در نظر بگیرید. برای شروع، اصطلاحات مربوط به بانکداری را بیاموزید و مطمئن شوید که تمام شرایط قرارداد را به خوبی درک کرده اید.

پروسه باز کردن یک حساب بانکی در اروپا:

وقتی سرانجام بانک خود را انتخاب کردید، می توانید برای افتتاح یک حساب دانشجویی در آن بانک اقدام کنید. بهتر است برای احترام به زبان کشور مقصد، عبارت مربوط به درخواست برای افتتاح حساب را به آن زبان بیاموزید و سپس، درخواست خود را نزد یکی از کارمندان که به زبان انگلیسی تسلط دارد، مطرح کنید. اینکار نشان می دهد که شما سعی دارید با هنجارهای محلی کشور محل تحصیل خود، سازگاری پیدا کنید.

اگرچه در سطح جهانی، بانکداری یک تعریف کاملا استاندارد دارد، اما روش های بانکداری در کشورهای مختلف به شدت متفاوت است

اگرچه در سطح جهانی، بانکداری یک تعریف کاملا استاندارد دارد، اما روش های بانکداری در کشورهای مختلف به شدت متفاوت است. افتتاح حساب در برخی کشورها ممکن است بسیار ساده و در برخی کشورهای دیگر شامل چالش های بسیاری باشد. مهم ترین چیزی که باید در این فرآیند به آن توجه کنید، صبر و دقت است.
به خاطر داشته باشید که اگرچه در کشورهای اروپایی خدمات بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است؛ شما همچنان یک فرد خارجی هستید. بنابراین، روند افتتاح حساب برای شما ممکن است برای برخی کارمندان بانک، ناآشنا باشد. صبور باشید، مودبانه سوال کنید. با این روش، در کمترین زمان ممکن به نتیجه خواهید رسید.

روند بستن حساب بانکی در هنگام ترک کردن آن کشور نیز تقریبا مشابه است. شما باید شخصا به بانک بروید و درخواست کنید حساب شما را ببندند.

آیا شما به افتتاح یک حساب بانکی نیاز دارید؟

در هنگام تحصیل در اروپا، هر دانشجویی به افتتاح حساب بانکی نیاز ندارد. به عنوان مثال، اگر کمتر از یک ماه در آن کشور اقامت خواهید داشت بهتر است زحمت این کار را به خود ندهید.

با این وجود ، چند دلیل وجود دارد که افتتاح حساب برای دانشجویان مفید یا ضروری است:

فیش حقوقی:

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دانشجویان اجازه می دهند تا حداکثر بیست ساعت در هفته روی ویزای دانشجویی خود کار کنند. داشتن یک حساب بانکی به کارفرمایان شما اجازه می دهد حقوق شما را مانند نیروی کار محلی پرداخت کنند. از طرفی، امنیت بیشتری نیز خواهد داشت.

اجاره مسکن:

در حال حاضر، در کشور ایتالیا، پرداخت اجاره بیش از 1000 یورو به صورت نقدی غیر قانونی است. این قانون، برای جلوگیری از فرار مالیاتی به مرحله اجرا رسید. بنابراین، بیش از آسیب رساندن به شما، از آسیب هایی که ممکن است از طرف یک صاحب خانه دیوانه به شما وارد شود جلوگیری میشود.

امنیت:

اگر به سفر کردن در طول تحصیل علاقمند هستید، همراه داشتن یک کارت بانکی اروپایی بسیار مطمئن تر از وجه نقد است. به علاوه، حتی اگر کسی از شما دزدی کند، شما تنها یک کارت را از دست خواهید داد (که دوباره میتوانید آن را دریافت کنید). سرقت و جیب بری از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام سفر به آنها توجه کنید. بنابراین، هر چه بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنید بهتر است.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از این وب سایت ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج