تحصیل در کشور چین | قسمت اول

نگاه کلی به تحصیل در چین:

کشور چین امروزه به یکی از مقاصد پررنگ برای تحصیل در خارج از کشور به خصوص در میان دانشجویان ایرانی بدل شده است. لذا احتمالا ایده ی تحصیل در چین برای یکبار هم که شده به ذهن هر دانشجویی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد رسیده باشد.

بیایید ابتدا کمی با کشور چین آشنا شویم. پایتخت کشور چین شهر پکن است. زبان تحصیل در چین به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس دانشجویان خارجی قرار دارد. مقطع کارشناسی در چین بین 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال و مقطع دکترا در چین 3 سال به طول می انجامد. همچنین آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در چین در مقطع پزشکی را دارند باید بدانند که دوره ی پزشکی در چین 5 تا 6 سال است.

سوالات بسیاری در خصوص تحصیل در چین پرسیده می شود که در این مقاله موسسه ی اعزام دانشجوی پیشگام آتی نگر کارون تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در خوزستان به برخی از این سوالات پاسخ خواهد داد.

پیش از هر چیز لازم است بدانید که تحصیل در چین گزینه ی مناسبی برای کسانی است که قصد تحصیل با هزینه ی مناسب در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان را دارند. یکی از بزرگت ترین مزیت های تحصیل در چین تحصیل به زبان انگلیسی در چین است. دانشجویان در این صورت دیگر نیازی به مدرک زبان چینی نخواهند داشت. لازم به ذکر است دانشجویانی که قصد تحصیل در چین به زبان چینی را دارند باید در آزمون Chinese proficiency test شرکت کنند. این آزمون تسط آن ها به زبان چینی را تضمین می کند. نمره ی قبولی در این آزمون حداکثر 11 است. دانشگاه های مختلف چین رنج های متفاوتی از نمره را در این آزمون در نظر دارند. به طور معمول اگر شما بتوانید نمره ای بین 3 تا 8 را به دست آورید می توانید برای تحصیل در چین اقدام کنید. این آزمون در کشور های زیادی برگزار می شود که کار را برای دانشجویان راحت کرده است.

چرا تحصیل در چین را انتخاب کنیم؟

چین یک کشور آسیایی است که در چند دهه ی گذشته رشد اقتصادی بسیار خوبی داشته است. در حال حاضر می توان چین را دومین قدرت اقتصادی دنیا خواند. سالانه دانش آموزان و دانشجویان بسیاری برای تحصیل به چین می روند چرا که این کشور سیستم آموزشی بسیار خوبی را ارائه می دهد. یکی از مزیت های تحصیل در چین هزینه های بسیار مناسب تحصیل در چین در مقایسه با کشور های اروپایی است.

تحصیل در مدارس چین:

در شهر های چین اگر کشف شود که والدینی فرزندانشان را از تحصیل محروم کرده اند مجرم شناخته می شوند.

سیستم آموزش و پرورش نوین در چین سه بخش دارد: تحصیلات پیش دبستانی، تحصیلات پایه ای و تحصیلات برتر. در سال 1986، دولت چین قانونی مبتی بر 9 سال تحصیل اجباری رایگان (6 سال تحصیلات پایه ای و 3 سال تحصیلات ثانویه) تثویب کرد. در شهر های چین اگر کشف شود که والدینی فرزندانشان را از تحصیل محروم کرده اند مجرم شناخته می شوند. دانش آموزان چینی از سن 6 تا 15 سالگی به تحصیل در مدارس چینی می پردازند. تمام دانش آموزان خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند موظف هستند که زبان این کشور را بیاموزند. در مقاطع پایین مانند دبستان زبان چینی در کنار دروس دیگر به دانش آموزان یاد داده می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی کشور چین:

کشور چین دانشگاه های بسیاری دارد که در سطح جهانی ممتاز هستند.

تحصیل در کشورچین در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال طول می کشد. چین دانشگاه های بسیاری دارد که در سطح جهانی ممتاز هستند. تحصیل در چین در مقطع کارشناسی در بسیاری از موارد به زبان انگلیسی است؛ به همین دلیل برای اخذ پذیرش چین شما به مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس نیاز دارید. دانشجویان همچنین برای اخذ پذیرش چین به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مرتبط با رشته خود نیاز دارند. حداقل معدل مورد نیاز برای اخذ پذیرش 14 است و افرادی با سن کمتر از 25 سال شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهند داشت. هزینه های تحصیل در چین آنقدر مناسب است که این کشور در لیست ارزانترین کشور ها برای تحصیل قرار گرفته است.

هزینه های تحصیل در چین برای مقطع کارشناسی حدودا 3000 الی 4000 دلار در سال است. باید بدانید این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه مشخص خواهد شد. با توجه به آمار ارائه شده در سال 2012 میلادی کشور چین پنجمین کشور محبوب دانشجویان آمریکایی بوده است. از طرف دیگر، یکی از کشورهایی که دانشجویانش متقاضی تحصیل در آمریکا هستند کشور چین است. دولت چین قصد داشت تا سال 2020 میلادی تعداد دانشجویان بین المللی در کشور را به نیم میلیون برساند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چین:

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد.

برای تحصیل درچین در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته ی درخواستی اش را داشته باشد. حداقل معدل برای اخذ پذیرش 14 است. یکی از مواردی که شانس شما را افزایش خواهد داد توصیه نامه از اساتید مقطع کارشناسی تان است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین به دو زبان چینی و انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارد. دوره ی ارشد در چین 1 الی 2 سال طول می کشد. شانس افرادی که با سن زیر 35 سال برای اخذ پذیرش در چین اقدام می کنند بیشتر است. هزینه ی تحصیل درکشورچین در مقطع کارشناسی ارشد 4000 الی 5000 دلار در سال است. مانند مقطع کارشناسی مبلغ دقیق با توجه به رشته و دانشگاه مشخص خواهد شد.

تحصیل در مقطع دکتری کشور چین:

شهریه ی دانشگاه ها در این مقطع حدود 5000 دلار در سال است.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور چین به زبان انگلیسی است. در بعضی از دانشگاه ها دروس به دو زبان انگلیسی و چینی ارائه می شوند. دوره ی دکتری در چین شامل دو دوره می باشد. در دوره ی اول فرد واحد های مربوط به رشته ی خود را می گذراند و در دوره ی دوم پایان نامه ی خود را زیر نظر استاد راهنما انجام می دهد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری درچین معمولا 3 سال طول می کشد. شهریه ی دانشگاه ها در این مقطع حدود 5000 دلار در سال است. تحصیلات مقطع دکتری در چین برای مطالعه ی رشته های خاص و همینطور تحصیل دکتری همراه با بورسیه بسیار پر طرفدار است. دانشگاه هایی مانند دانشگاه شیان جیاتونگ در چین.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج