تحصیل در ونیز | شرایط تحصیل در ونیز ایتالیا

تحصیل در ونیز بدون هیچ شکی یک ایده بی نظیر برای دوست داران هنر است. ونیز، شهر رویایی ایتالیا، از 117 جزیره، 150 کانال و 409 پل تشکیل شده است. به راستی میتوان بدون هیچ تردیدی گفت ونیز شهری است که هیچ شباهتی با دیگر شهرهای جهان ندارد. تنها هنگامی که در خیابان های آجری و قدیمی این شهر قدم بزنید خواهید فهمید که وارد چه دنیای جدیدی شده اید. زیبایی خالصانه شهر ونیز شما را محصور خواهد کرد. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در ونیز ایتالیا و بورسیه های تحصیلی ونیز علاقمند هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تحصیل در ونیز

شهر ونیز، در منطقه شمال شرقی کشوری واقع شده است که به واسطه زبان عاشقانه، غذاهای خوش طعم، فرهنگ و تاریخچه تاریخی خود شهرت دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کشور یکی از کشورهایی است که فرصت های بسیاری را به علاقمندان تحصیل در کشور ایتالیا ارائه می کند.

شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید: “مقصد مهم نیست، مسیر است که اهمیت دارد!” خب، در مورد ونیز، هم مقصد و هم مسیر، شما را شیفته خود خواهند کرد! پس از اینکه در فرودگاه Marco Polo پیاده شوید تنها به اندازه یک تاکسی (یا اتوبوس آبی) تا ونیز فاصله خواهید داشت.

در طول قرن هجدهم، ونیز به یک نیروی مهم در زمینه هنر، ادبیات و معماری تبدیل شد. اگر به تحصیل در این رشته ها علاقمند هستید شک نکنید که تحصیل در ونیز ایتالیا یکی از بهترین انتخاب های ممکن است. هم اکنون، کل شهر ونیز به عنوان یک میراث جهانی نامگذاری شده است. ونیز مقصد نهایی هر دانشجویی است که به فرهنگ، تاریخ و هنر علاقه دارد چرا که تمام این شهر یک موزه زنده و واقعی است. 

تحصیل در ونیز: بورسیه تحصیلی ونیز

یکی از مزایای تحصیل در ونیز یا به عبارتی تحصیل در ایتالیا، امکان دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی متنوعی است که برای دانشجویان فراهم شده اند. شما می توانید برای کاهش فشار مالی در طول تحصیل در شهر ونیز، برای دریافت بورسیه های تحصیلی نیز اقدام کنید. موسسه پیشگام با سالها تجربه در زمینه اعزام دانشجویان، اخذ بورسیه تحصیلی و خوابگاه، آماده است که شما را در این زمینه همراهی کند. با ما تماس بگیرید.

دو بورسیه تحصیلی محبوب در کشور ایتالیا عبارتند از:

علاوه بر این دو، بورسیه های تحصیلی متنوعی نیز توسط دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی داده می شود. برای دریافت این بورسیه ها، مواردی مانند شایستگی تحصیلی و شرایط مالی دانشجو مورد بررسی قرار می گیرند.

برنامه ریزی سفر:

چه تصویری از ونیز در ذهن شما وجود دارد؟ قایق ران های آوازه خوان با پیراهن های راه راه و کلاه که قایق شما را در پیچ و خم کانال های ونیز هدایت میکنند؟ باید بگوییم که در ونیز به مراتب کارهای بسیاری بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. پس نگران زمانی که بالاخره از قایق سواری خسته می شوید نباشید!

تحصیل در ونیز ایتالیا

یکی از بهترین مکان های ونیز که شما میتوانید در هر ساعتی از شبانه روز از آن بازدید کنید میدان سن مارکو است. این میدان زیبا که در بسیاری از نقاشی های رنسانس هم به چشم میخورد در طول سال ها تغییری نکرده است. این میدان، در محاصره کلیسایی به نام کلیسای سنت مارک، برج ساعت Torre dell’Orologio و تعدادی دستوران، کافی شاپ و دفاتر مسئولان عالی رتبه شهر، قرار دارد. تعجب نکنید! شما در این میدان شانس دیدن هر چیزی را دارید! بسیاری از رویدادهای سرگرم کننده مانند کنسرت ها، جشنواره ها و بازارچه ها در این میدان برگزار میشوند. با این حال، این میدان همچنان یک مکان عالی برای استراحت یا ملاقات با دوستان است.

ورود اتومبیل به ونیز ممنوع است. بنابراین، این شهر یک مکان عالی برای علاقمندان به پیاده روی روزانه است. همانطور که میدانید، عمده حمل و نقل در این شهر از طریق قایق انجام میگیرد. به همین دلیل، ورودی بسیاری از ساختمان ها به جای خیابان، رو به آب ساخته شده اند. تماشای خیابان های آبی طول تحصیل در ونیز به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن شما تبدیل خواهد شد.

یک روش خوب و ارزان برای گشت  و گذار در شهر ونیز و بازدید از جاذبه های آن، تهیه کارت Venice Connected است. دانشجویان میتوانند از تخفیف ویژه برای تهیه این کارت استفاده کنند. با استفاده از این کارت میتوانید از تاکسی های آبی، اتوبوس، موزه هایی مانند Museo Murano و حتی وای فای استفاده کنید!

تحصیل در ونیز: هزینه ها

مانند هر مرکز گردشگری دیگر، تحصیل و زندگی در ونیز نیز ارزان نیست؛ با این حال مقرون به صرفه است. سعی کنید وعده های غذایی خود را در رستوران هایی صرف کنید که مردم محلی ترجیح میدهند. از مکان هایی مانند بازار ریالتو که در جهان به دلیل غذاهای تازه دریایی و محصولاتش شهرت دارد مواد غذایی خریداری کنید.

تحصیل در ونیز
میدان سن مارکو ونیز

همانطور که گفتیم، برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در ونیز و ایتالیا امکان اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد. بنابراین، بهتر است از طریق مشاوره، انتخاب ها و هزینه های احتمالی خود را ارزیابی کنید. شما میتوانید برای آشناییی بیشتر و کامل تر با هزینه های تحصیل در ایتالیا این مطلب را مطالعه کنید.

نگران شوک فرهنگی نباشید!:

شاید شما هم تصور میکنید با انتخاب تحصیل در ونیز به دنیای دیگری وارد میشوید. این ایده چندان هم دور از ذهن نیست. با این حال، شوک فرهنگی که شما در این شهر تجربه خواهید کرد بیش از حد نخواهد بود. در واقع، احتمالا ریتم زندگی عالی شما به شکل قابل توجهی بهم نمیخورد. علاوه بر نداشتن اتومبیل (که تا حدی زیادی یک مزیت محسوب میشود) مواردی که ونیز را منحصر به فرد میکنند عمدتاً مثبت هستند. یک نکته منفی در مورد زندگی در ونیز این است که پس از بارش باران، احتمال به وجود آمدن سیلاب (حتی سیلاب های بزرگ) وجود دارد. این مسئله برای مردم محلی چیز جدیدی نیست. در واقع، با گذشت زمان این جزیره به آرامی به دریا نزدیک و نزدیک تر می شود.

اگر مشکلی با زندگی همراه با یک خانواده ایتالیایی ندارید، این گزینه را نیز در نظر بگیرید. ایتالیایی ها از جمله مهمان نواز ترین مردم هستند. اقامت در کنار یک خانواده ایتالیایی به شما کمک میکند تا با سهولت بیشتری با زندگی جدید خود خو بگیرید. ناگفته نماند که با این کار شما فرصت مزه کردن غذاهای سنتی و خانگی ایتالیایی را نیز به دست خواهید آورد. مزیت دیگر انجام این کار، یادگیری زبان ایتالیایی است.

بهترین چیز در مورد زندگی و تحصیل در ونیز، گشت و گذار است. در هر فرصتی که میان کلاس ها و درس های خود پیدا میکنید از جاهای مختلف ونیز بازدید کنید. شما هیچ وقت از انجام این کار خسته نخواهید شد چرا که در این شهر مسیرها و مکان های بسیاری برای کشف شدن وجود دارد. حتما از تمام مناطق ونیز در طول تحصیل خود بازدید کنید. در ضمن، به همراه داشتن نقشه را فراموش نکنید چرا که گم شدن در این شهر آسان است!

اگر در ماه فوریه در ونیز بودید بازدید از کارناوال سالانه ونیز را از دست ندهید. در این کارناوال کل شهر به جشنواره شخصیت ها ، لباس ها و مهمانی های کتاب داستان های رنسانس تبدیل می شود. این کارناوال به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج