تحصیل در رم | دانشگاه های رم | هزینه زندگی

تحصیل در رم چیزی فراتر از یک تجربه تحصیلی ساده را به شما ارائه خواهد کرد. دوران دانشگاه، بهترین زمان برای انجام ماجراجویی هایی در درون و بیرون از خود است. با انتخاب تحصیل در رم ایتالیا، شما فرصتی منحصر به فرد برای پیوستن به شهری پیدا میکنید که نه تنها پایتخت مدرن اروپاست، بلکه مملو از سنت و فرهنگ های غنی است. بله! شما با تحصیل در این شهر با یک موزه زنده و باورنکردنی با هزاران تاریخ و تمدن برای کشف شدن مواجه خواهید شد. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم دلایلی که رم را به یک انتخاب تحصیلی باورنکردی تبدیل میکند را شرح خواهیم داد. علاوه بر این، به موضوعاتی مانند هزینه تحصیل در رم و بهترین دانشگاه های رم نیز می پردازیم. با ما همراه باشید.

تحصیل در رم

دلایل تحصیل در رم:

1- با تحصیل در رم میتوانید در سنت ها و فرهنگ غنی این شهر کاوش کنید:

رم به هیچ شهر دیگری شباهت ندارد! شاید این جمله را بارها و بارها شنیده باشید. شاید بهترین جمله برای توصیف شهری مانند رم نیز همین باشد. در این شهر بیش از 50 موزه، 900 کلیسا وجود دارد. نقاشی های دیواری و مجسمه های زیبا و مشهور این شهر، شما را خیره خواهند کرد. خیابان های سنگفرش شده و میدان های باشکوه به خود خود شاهکارهای معماری محسوب می شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حدود 12 مکان میراث جهانی یونسکو در این شهر واقع شده اند!

کولوسئوم باشکوه رم، به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری و مهندسی روم باستان، در این شهر واقع شده است. خارق العاده ترین شاهکارهای هنری جهان در رم قرار دارند. شاهکاری هایی مانند سقف میکل آنژ در کلیسای سیستین و نقاشی های دیواری رافائل در موزه های واتیکان و ویلا فارنسینا.

2- زندگی را در یک پایتخت پویای اروپا تجربه کنید:

علاوه بر اهمیت تاریخی و هنری که تحصیل در رم را برجسته می کند، رم مدرن با داشتن صدها سفارتخانه، سازمان بین المللی، آژانس های بین المللی، آژانس های دولتی و شرکت های چند ملیتی، یکی از مهمترین پایتخت های اروپا محسوب می شود. این شهر، یک قطب پر جمعیت برای تجارت، سیاست و تحقیقات است. شهر رم، همواره از بزرگان خارجی، مشاهیر بین المللی، دانشمندان برجسته و تجار مشهور جهان استقبال کرده است. رم، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی است که تلاش می کند یک فضای الهام بخش برای دانشجویانی که خود را برای آینده آماده میکنند ایجاد کند.

کولوسئوم _ رم

3- انتخاب دانشگاه های برجسته:

رم  24 کالج و دانشگاه ایتالیایی و بین المللی را در خود جای داده است. دانشجویان علاقمند به تحصیل در رم ایتالیا میتوانند از میان این دانشگاه های برجسته، مقصد تحصیلی خود را انتخاب کنند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های ایتالیا به این قسمت از وب سایت ما مراجعه کنید.

جمعیت دانشجویی در رم واقعا قابل توجه است. این جمعیت عظیم دانشجویی به انرژی و حس و حال دیگری در شهر ایجاد کرده است و جو هیجان انگیزی را برای متقاضیان تحصیلات دانشگاهی فراهم می کند. در شهر رم، فرصت های بی پایانی برای عضویت و شرکت در برنامه هایی مانند انجمن های دانشجویی، تحقیقات دانشگاهی و مبادلات بین المللی وجود دارد.

به عنوان یک دانشگاه آمریکایی در رم ، دانشگاه جان کابوت فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویانی که می خواهند زندگی در رم را همراه با یک تحصیل به زبان انگلیسی تجربه کنند فراهم می کند. نهاد دانشجویی بین المللی این دانشگاه نمایندگی ایالات متحده، ایتالیا و بیش از 70 کشور دیگر را دارد. اعضای هیئت علمی دانشگاه مدرک خود را از معتبرترین موسسات و دانشگاه های جهان اخذ کرده اند. این دانشگاه در تراستوره، محله تاریخی بین المللی رم واقع در امتداد رودخانه تایبر، واقع شده است. این منطقه، همان جایی است که جمعیت مهاجر رم بیش از دو هزار سال پیش برای اولین بار در آن مستقر شدند. امروزه، تراستوره یک منطقه پر جنب و جوش مرکزی با تعداد زیادی رستوران ، کافه و بوتیک است.

4- از سبک زندگی مشهور رم لذت ببرید:

تحصیل در رم ایتالیا یک تجربه شگفت انگیز است چرا که مهم نیست چه سلیقه ای داشته باشید، همیشه میتواند شما را راضی کند. این شهر، به هر کس، چیزی که خواهان آن است را ارائه میکند. رم با وجود طیف گسترده ای از طرحان، فروشگاه های بزرگ، مال ها و بازارهای آزاد، بهشتی برای علاقمندان به مد و فشن است. کسانی که به جشنواره ها، نمایشگاه ها و برنامه های سرگرم کننده علاقمند هستند سالیانه رویدادهای بی شمار ملی و بین المللی را در سراسر شهر کشف میکنند. رم، بهشت اصلی علاقمندان به غذا و آشپزی است. آشپزی ایتالیایی بی دلیل شهرت جهانی پیدا نکرده است. در رستوران های ایتالیایی و بین المللی رم، شما فرصت چشیدن غذاها و سنت های فراوانی را به دست خواهید آورد.

5- در ایتالیا و سایر مناطق ماجراجویی کنید:

موقعیت رم در مدیترانه و در مرکز ایتالیا قرن ها استراتژیک بوده و به عنوان یک دروازه مهم بین اروپا، آفریقا و آسیا عمل کرده است. به لطف ایستگاه های قطار بسیاری که در شهر وجود دارد، دانشجویان به راحتی میتوانند به دیگر شهرهای ایتالیا سفر کنند. فلورانس، زادگاه هنر رنسانس و ناپل، سرزمین مادری پیتزا، هر دو کمتر از 2 ساعت با رم فاصله دارند. دو فرودگاه مهم رم از جمله شلوغ ترین فرودگاه های اروپا با فعالیت بسیار زیاد هستند. همین ویژگی ها، تحصیل در رم ایتالیا را به یک انتخاب ایده آل برای دانشجویانی تبدیل کرده است که به سفر کردن علاقه دارند.

تحصیل در خارج از کشور یکی از مهمترین تصمیماتی است که یک دانشجو یا دانش آموز می تواند در زندگی خود بگیرد. این انتخاب، به راستی زندگی شما را تغییر خواهد داد و الهام بخش شما برای کارهای بزرگی خواهد بود که در آینده انجام خواهید داد. این فرهنگ جدید نه تنها دنیای جدیدی به شما نشان می دهد بلکه به شما کمک میکند به شکل متفاوتی به دیگر بخش های دنیا نگاه کنید. با در نظر گرفتن این موارد، علاوه بر وب سایت دانشگاه ها، موارد دیگری نیز لازم است در هنگام انتخاب زیر ذره بین گرفته شوند. آیا مقصدی که انتخاب کرده اید همان ماجراجویی که رویای آن را دارید به شما ارائه میکند؟ مقصد خود را با دقت انتخاب کنید.

دانشگاه های رم ایتالیا:

کشور ایتالیا، برخی از بهترین دانشگاه های اروپا و جهان را در خود جا داده است. به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تحصیل در رم را انتخاب می کنند. این شهر از نظر آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. پیشرفت ها و تحقیقات علمی انجام شده توسط دانشگاه های رم به آنها کمک کرده است در سطح جهانی شهرت خوبی پیدا کنند. از همین رو، سالانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در مقاطع آموزش عالی به شهر رم سفر می کنند.

در شهر رم دانشگاه های متعددی وجود دارد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های ایتالیا به قسمت مربوط در وب سایت پیشگام مراجعه کنید و یا روی این لینک کلیک کنید.

دانشگاه تورورگاتا:

دانشگاه های رم
دانشگاه تورورگاتا

دانشگاه تورورگاتا یکی از دانشگاه های شناخته شده برای علاقمندان به تحصیل در رم است. هر ساله، دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به ایتالیا می روند. از جمله ویژگی های شاخص دانشگاه تورورگاتا این است که از زمان تاسیس خود تاکنون پیشرفت های چشمگیری در عملکرد و کیفیت آموزش داشته است. همین مسئله، این دانشگاه را به یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل کرده است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه اینجا کلیک کنید.

دانشگاه ساپینتزا:

نحصیل در رم ایتالیا
دانشگاه ساپینتزا رم

دانشگاه ساپینتزا نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر ایتالیایی است که در سطح جهانی رتبه خوبی دارد. رتبه بندی دانشگاهی QS این دانشگاه را در میان 200 دانشگاه برتر جهان دسته بندی کرده است. علاوه بر سطح علمی بالا، یکی از ویژگی های دانشگاه ساپینتزا این است که خدمات بسیار خوبی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. دانشجویان میتوانند از امکاناتی مانند باشگاه های ورزشی، دوره های آموزش زبان و تئاتر لذت ببرند.  دانشگاه ساپینتزا به نام دانشگاه رم نیز شناخته می شود و با بیش از 400 مدرسه اراسموس در سراسر جهان همکاری میکند.

دانشگاه ساپینتزا بسیاری از دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی آموزش می دهد. همین نکته، ساپینتزا را به هدف بسیاری از علاقمندان به تحصیل در رم تبدیل کرده است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دانشگاه بر روی این لینک کلیک کنید.

دانشگاه جان کابوت:

دانشگاه های رم
دانشگاه جان کابوت

دانشگاه جان کابوت یکی دیگر از دانشگاه های مطرح در رم و ایتالیا است. این دانشگاه، به عنوان یک دانشگاه آمریکایی در ایتالیا شناخته می شود. با این حال، از یک سیستم آموزشی ایتالیایی در آن استفاده می شود. از طرف دیگر، امکانات و خدمات کاملا به سبک آمریکایی ارائه می شوند. با تحصیل در این دانشگاه، به بهترین شکل ممکن برای ورود به دنیای کار آماده خواهید داشت. ظرفیت این دانشگاه تقریبا به اندازه 1000 دانشجو می باشد.

تحصیل در رم: هزینه زندگی در رم

هزینه، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود در نظر بگیرید. در ادامه، هزینه های تحصیل در رم ایتالیا را در یک جدول برای شما خلاصه کرده ایم. لازم به ذکر است که هزینه واقعی تحصیل در رم و ایتالیا تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های تحصیل در ایتالیا به این مطلب مراجعه کنید.

هزینه ها (بر حسب دلار)حداقل هزینههزینه متوسط
مسکن343559
غذا214421
حمل و نقل31160
ارتباطات و امکانات78105
پوشش29109
ورزش و اوقات فراغت30101
کل هزینه7261455
هزینه زندگی در رم

هزینه اجاره انواع مسکن در رم:

نوع مسکناجاره ماهیانه بر حسب دلار
اتاق اشتراکی خارج از مرکز شهر347
اتاق اشتراکی در مرکز شهر565
آپارتمان یک نفره خارج از مرکز شهر583
آپارتمان یک نفره در مرکز شهر822
هزینه اجاره انواع خانه در رم

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا برای آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج