بورسیه تحصیلی ایتالیا | 10 بورسیه تحصیلی برتر ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا، یکی از عمده عواملی است که تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین المللی جذاب تر کرده است. در کشور ایتالیا، کلیه دانشجویان بین المللی از خدمات و کمک های مالی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی برخوردار می شوند. بنابراین، تمام دانشجویان (ایتالیایی یا بین المللی)، قادر هستند بر اساس نیاز مالی و لیاقت و شایستگی علمی که دارند از بورسیه های مختلفی مانند بورسیه استانی ایتالیا، بهره مند شوند.

در ایتالیا، بورسیه های دولتی مانند بورسیه استانی وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند برای دریافت آن ها اقدام کنند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های ایتالیا، بورسیه های تحصیلی خاصی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند. معیار ارائه این بورسیه ها، شایستگی علمی، صلاحیت تحصیلی و وضعیت مالی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و فهمیدن اینکه واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا هستید، با ما تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا  برای نجصیل در اینالیا
در کشور ایتالیا، کلیه دانشجویان بین المللی از خدمات و کمک های مالی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی برخوردار می شوند.

از آنجایی که بورسیه استانی دولت ایتالیا بر اساس وضعیت مالی دانشجو به او اعطا می شود، دانشجویان صرف نظر از نمراتشان می توانند برای اخذ این بورسیه درخواست بدهند. در بورسیه استانی ایتالیا تنها شرایط مالی دانشجو در نظر گرفته می شود و تاکنون بسیاری از دانشجویان بین المللی موفق به اخذ این بورسیه شده اند. موسسه اعزام دانشجوی پیشگام با سالها تجربه در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا آماده است که همراه و همسفر شما تا رسیدن به تحصیل ارزان و یا رایگان در ایتالیا باشد.

همچنین، در صورت داشتن شرایط لازم، شما می توانید برای دریافت بیش از یک بورسیه تحصیلی اقدام کنید. البته، امکان استفاده و بهره مندی همزمان از دو بورسیه تحصیلی وجود ندارد. اما شما می توانید برای اخذ بیش از یک بورسیه تحصیلی اقدام کنید و شانس خود برای دریافت یک بورسیه بهتر را افزایش دهید. در ادامه، 10 برنامه برتر بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی را به شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید.

بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان بین المللی:

دولت ایتالیا ارائه کننده تعدادی بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان بین المللی و ایتالیایی است .این بورسیه ها در اختیار دانشجویانی قرار می گیرند که در مقاطع زیر تحصیل می کنند:

  • مقطع کارشناسی ارشد
  • دوره های آزمون عالی در هنر، موسیقی و رقص
  • مقطع دکترا، تحقیقات تحت نظارت علمی
  • دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی

این بورسیه شامل شهریه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهیانه می باشد. در ضمن، دانشجویان تنها می توانند برای دریافت بورسیه های سه ماهه، شش ماهه یا نه ماهه اقدام کنند.

یکی دیگر از کمک هزینه های تحصیلی در ایتالیا، برنامه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” (Invest your Talent in Italy) است. این بورسیه تحصیلی با پشتیبانی وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا با هدف پیشرفت اقتصادی به دانشجویان بین المللی از کشورهای زیر ارائه می شود:

  • آذربایجان
  • کلمبیا
  • مصر
  • اتیوپی
  • غنا
  • هند
  • اندونزی
  • ایران
  • قزاقستان
  • مکزیک
  • ترکیه
  • تونس
  • ویتنام

دانشجویان این کشورها با اخذ این بورسیه فرصتی عالی برای توسعه مهارت های خود و اخذ تخصص در طیف گسترده ای از دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر ایتالیا به دست آورند. زمینه های تحصیلی این بورسیه عبارتند از:

  • مهندسی
  • فنآوری های پیشرفته
  • معماری
  • طراحی
  • اقتصاد
  • مدیریت

انتخاب دانشجویان در این برنامه، بر اساس شایستگی های آن ها انجام می گیرد. به عبارتی، تنها بهترین دانشجویان قادر به اخذ این بورسیه تحصیلی خواهند بود. این دانشجویان توسط برخی حامیان مالی این برنامه، پشتیبانی خواهند شد.

بورس تحصیلی EDISU Piemonte:

این بورسیه تحصیلی ایتالیا یکی از محبوب ترین کمک هزینه های تحصیلی نزد دانشجویانی است که به تحصیل ارزان در ایتالیا علاقمند هستند. دانشجویان بین المللی (از جمله دانشجویان بین المللی شهروند کشورهای غیر اتحادیه اروپا) می توانند در مقاطع زیر برای دریافت این بورسیه اقدام کنند:

  • مقطع کارشناسی (دوره های تمام وقت)
  • مقطع کارشناسی ارشد
  • دوره های تکمیلی یا مقطع دکترا در یکی از دانشگاه های پیمونت (به طور مثال پلی تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو و…)

دانشجویان در صورتی که شرایط اقتصادی و تحصیلی لازم را برآورده کنند می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی EDISU اقدام کنند. مبلغ این بورسیه با توجه به شرایط دانشجو متغیر است. علاوه بر کمک هزینه مالی، دانشجویان دریافت کننده این بورسیه تحت شرایطی می توانند از خدماتی اقامتی نیز برخوردار شوند.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی:

یکی از ارائه کنندگان بورسیه تحصیلی ایتالیا، دانشگاه بولونیا است. بولونیا، هر ساله کمک هزینه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان بین المللی با توجه به شرایط مالی آن ها اعطا می کند. دانشجویان در صورت ثبت نام در مقاطع تحصیلی زیر می توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند:

  • مقطع کارشناسی
  • مقطع کارشناسی ارشد
  • دوره های Single Cycle  در دانشگاه بولونیا

مبلغ این بورسیه تحصیلی ایتالیا برای یک سال تحصیلی کامل 11,059 یورو به همراه معافیت کامل از شهریه دانشگاه است.

بورس تحصیلی بین المللی دانشگاه پاویا برای توسعه دانشجویان ایتالیا:

دانشگاه پاویا (UNIPV) با هدف ارتقا سطح همکاری های بین المللی با کشورهای در حال توسعه، هر ساله به برخی از دانشجویان برجسته بین المللی بورسیه تحصیلی اعطا می کند. دانشجویان برای دریافت این بورسیه باید در یکی از رشته های انگلیسی زبان دانشگاه پاویا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند. ارزش این بورسیه تحصیلی ایتالیا چیزی حدود 8000 یورو است.

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی پاویا، بورسیه های تحصیلی CICOPS است. این بورسیه ها برای دانشگاهیان و سایر محققان کشورهای در حال توسعه که به همکاری و انجام تحقیقات با اساتید دانشگاه پاویا علاقمند هستند، در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی Politecnico de Milano برای دانشجویان بین المللی:

دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) تعداد بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به با استعدادترین داوطلبان بین المللی که در دوره های کارشناسی ارشد علوم پذیرفته شده اند، ارائه می کند. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می کنند تنها هزینه اداری به اندازه 200 یورو را پرداخت خواهند کرد. علاوه بر معافیت از شهریه، بورسیه های دیگری (از 5000 تا 10000 یورو) نیز ممکن است به دانشجویان تعلق بگیرد.

بورسیه های بین المللی پلی تکنیک تورین Politecnico di Torino)):

دانشگاه پلی تکنیک تورین ارائه کننده ارائه کننده تعداد بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان بین المللی است که در رشته هایی مانند مهندسی و معماری موفق به اخذ پذیرش شده اند.

بورسیه های بین المللی دانشگاه کاتولیکا ((Università Cattolica:

بورسیه تحصیلی بین المللی UCSC در واقع یک کاهش شهریه سالیانه است. هدف از ارائه این بورسیه تقویت سهولت دسترسی دانشجویان بین المللی به دوره های تحصیلی دانشگاه کاتولیکا (Università Cattolica) است. مبلغ این تخفیف حدود 30% از کل هزینه است.

بورس تحصیلی دانشگاه پادوا برای تمام دوره های تحصیلی:

دانشگاه پادوا (University of Padova) با تکیه بر بودجه های منطقه ای، کمک هزینه های متنوعی را برای تامین مالی دانشجویان کم درآمد (ایتالیایی یا غیر ایتالیایی) که دارای سوابق تحصیلی خوب هستند، در نظر گرفته است. بخشی از این بورسیه شامل کمک هزینه نقدی و بخش دیگر مربوط به خدماتی مانند خوابگاه یا وعده های غذایی رایگان در دانشگاه می شود.

بورسیه های دکترای Scuola Normale Superiore:

Scuola Normale Superiore، تعداد 78 بورسیه دکترا را به دانشجویان ایتالیایی و غیر ایتالیایی خود ارائه می کند. کلیه دانشجویانی که در مقطع دکترا پذیرفته شده اند می توانند از مزایای این بورسیه شامل پشتیبانی کامل مالی از جمله شهریه، هزینه ها و بورسیه هزینه زندگی استفاده کنند.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا و اخذ بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا، آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج