بهترین شهرها برای تحصیل در چین

در این مقاله که توسط موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون تهیه شده است برخی از بهترین شهر های کشور چین برای تحصیل در چین آورده شده است. چین یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی است که در میان دانشجویان ایرانی محبوبیت بسیاری دارد.

معرفی شهر شیان :

شهر شیان (چینی: 西安؛ پینیین: Xi’ān) که قبلا به عنوان sian  شناخته میشده است  پایتخت استان شانشی است که در شمال غربی جمهوری خلق چین و در مرکز دشت Guanzhong واقع شده است.این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای چین، شهری بوده است که پیش از سلسله مینگ Chang’an شناخته شده است. شیان یکی از چهار قلمرو باستان قدیم چین است و موقعیت چندین سلسله مهم در تاریخ چینی از جمله ژو، چین، هان، سوئی و تانگ را شامل میشود. این شهر پرجمعیت در شمال غربی چین واقع شده است و همچنین یکی از سه شهر پرجمعیت در غرب چین است.

معرفی شهر ووهان :

ووهان، پایتخت استان هوبئی ، بزرگترین شهر در مرکز چین و جزء 10 شهر بزرگ در سراسر کشور است. این شهر به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی و حمل و نقل در منطقه و کشور به حساب می اید. در اواخر سال 2013، حدود 10.22 میلیون نفر به عنوان سکنه ی دائمی در ووهان حضور داشتند. رودخانه یانگ تسه که طولانی‌ترین رودخانهٔ آسیا و سومین رودخانهٔ طولانی جهان (پس از نیل و آمازون) می باشد در این شهر جریان دارد و  آن را به سه بخش تقسیم می کند: Wuchang، Hankou and Hanyang.

ووهان همچنین مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی مرکزی چین است. 52 موسسه آموزش عالی با بیش از 700،000 دانش آموز، همراه با دانشگاه های کلیدی مانند دانشگاه ووهان و دانشگاه علم و صنعت Huazhong  در این شهروجود دارد.

معرفی شهر پکن :

پکن پایتخت فعلی چین و یکی از پایتخت های باستانی آن است. نام “پکن” به معنای Northern Capital است. پکن به عنوان پایتخت چین در سلسله یوان در قرن سیزدهم تاسیس شد، زمانی که مغول ها چین را فتح کردند و خواستار ایجاد سرزمین اصلی خود بودند. پایتخت پس از پایان سلطنت مغول به نانجینگ نقل مکان کرد، اما امپراتوران سلسله مینگ به زودی پایتخت را به پکن بازگرداند، جایی که در سلسله مینگ و چینگ تا آغاز جمهوری چین در سال 1912 باقی ماند. طرح شهر و بسیاری از سایت های اصلی برای اولین بار در سلسله مینگ تاسیس شد، اگر چه بسیاری از ساختمان های باقی مانده به سلسله چینگ بازگشت. پکن دارای یک مرکز حمل ونقل عمومی می باشد که ده ها راه آهن، جاده و بزرگراه از ان عبور می کند.همچنین این شهر به عنوان مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی چین شناخته می شود و مقصد بسیاری از پروازهای بین المللی است که به چین وارد می شوند.

معرفی شهر شنیانگ :

شنیانگ, پایتخت استان لیائونینگ(辽宁)، بزرگترین شهر در شمال شرقی چین است. این شهر در مرکز لیائونینگ واقع شده است و تنها حدود سه ساعت با قطار به غرب کره ی شمالی و هشت ساعت با قطار به شمال شرقی پکن فاصله دارد.با وجود این که شمار گردشگران به این شهر بسیار کم تر از پکن است اما شنیانگ دارای برخی مکان های تاریخی می باشد که ارزش دیدین را دارند. از لحاظ تاریخی، شنیانگ احتمالا مهمترین شهر در شمال شرقی چین است و قبلا توسط نام های مختلفی از جمله Shenjing، Fengtian  و Mukden شناخته شده است. امروزه Shenyang به علت ذخایر غنی از زغال سنگ، نفت و سنگ آهن به عنوان یکی از  مراکز صنعتی بزرگ چین در سراسر استان لیائونینگ است.همچنین این شهر به عنوان  مرکز بزرگ و توزیع کالا و مواد در شمال شرق چين محسوب می شود.شنیانگ شهری بسیار جذاب برای گردشگران از سراسر جهان به شمار می رود و انواع امکانات تفریحی و حمل و نقل مناسب را به ان ها ارائه می دهد. فرودگاه این شهر بزرگترین فرودگاه شهری در شمال شرقی چین است که خدمات هوایی را به طور منظم به بیش از 40 شهر در داخل و خارج از کشور ارائه می دهد.

معرفی شهر ژنگژو :

زنگژو، یک شهر قدیمی و در عین حال جدید است که در دامنه شرقی کوه مقدس مشهور چین , کوه Songshan و در جنوب ساحل رودخانه زرد واقع شده است و یکی از هشت پایتخت بزرگ باستانی چین است.این شهر پایتخت استان هنان در بخش مرکزی جمهوری خلق چین است و یکی از شهرهای مرکزی چین به حساب می اید.ژنگژو, به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، تکنولوژیکی و آموزشی استان شناخته میشود و همچنین مرکز عمده حمل و نقل در چین (بزرگراه، راه آهن، حمل و نقل هوایی، ارتباطات) است.این شهر, یک شهر تاریخی،فرهنگی و باستانی در چین می باشد و یکی از مکان های تولد تمدن چینی است. در حال حاضر دو سایت جهانی میراث فرهنگی (از جمله 15 مکان) در ژنگژو وجود دارد.

معرفی شهر جینان :

جینان، پایتخت استان شاندونگ شرقی در چین، یک شهر با چشمه های طبیعی و پراکنذه ی بسیار است که برجسته ترین آنها پارک Baotu Spring نام دارد. در نزدیکی مرکز شهر، دریاچه Daming Expansive دارای جزایر و پارک ها با معابد و سالن های زیبایی است. موزه مدرن شاندونگ مجموعه ای عظیم از آثار استانی را به نمایش می گذارد که فرهنگ سلسله نولیت Longshan را به سلسله مینگ نشان می دهد. منطقه جینان در حال حاضر نقش مهمی در تاریخ منطقه از ابتدای آغاز تمدن داشته و به مرکز اصلی اداری، اقتصادی و حمل و نقل ملی تبدیل شده است. جینان اغلب به نام “شهر بهار” شناخته می شود و جمعیت آن در سرشماری سال 2010، 6.8 میلیون نفر بوده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در چین شما میتوانید به صورت حضوری به موسسه ی ما مراجعه کنید. همچنین برای افرادی که امکان مشاوره ی حضوری ندارند گزینه ی مشاوره ی تلفنی با مشاوران مجرب موسسه ی پیشگام آتی نگر کارون فراهم شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج