بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل

بهترین دانشگاه های ایتالیا کدامند؟ شاید یکی از اصلی ترین سوالات شما در مورد تحصیل در ایتالیا در همین عبارت خلاصه شده باشد. اگر شما نیز از آن دسته دانشجویان یا دانش آموزانی هستید که با تصور گذراندن دوران دانشجویی در میان زیبایی بی اندازه ایتالیا هیجان زده می شوند، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

پیش از هر چیز، باید بدانید که کشور ایتالیا یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن یک سال تحصیلی است. این کشور نه تنها بهترین غذاها و یکی از منحصر به فردترین فرهنگ های جهان را در خود جا داده است، بلکه به واسطه موسسات آموزش عالی خود، شهرت بسیاری دارد. حتی اگر شما با زبان ایتالیایی کوچکترین آشنایی نداشته باشید نیز جای نگرانی وجود ندارد. در هر مقطعی، شما می توانید رشته  و دوره تحصیلی را پیدا کنید که با ترجیحات تحصیلی شما همخوانی داشته باشد.

بهترین دانشگاه های ایتالیا
کشور ایتالیا یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن یک سال تحصیلی است.

اگرچه، تمام دانشگاه های ایتالیا این گونه نیستند، اما بسیاری از دانشگاه ها، طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و حتی کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

پس از ورود به ایتالیا، خواهید در خواهید یافت که این کشور از آوازه اش بسیار بی نظیرتر است. از آنجایی که این کشور تا اواسط قرن نوزدهم یکپارچه نشده بود، بسیاری از مناطق، عادات، غذاها، سنت و آداب و رسوم به شکل دست نخورده ای باقی مانده است. با وجود سیستم راه آهن گسترده و فرودگاه های متعدد، شما تنها یک سفر کوتاه با دیگر نقاط اروپا فاصله خواهید داشت. ایتالیا، از نظر زیبایی، جادوانه است و در مقایسه با دیگر نقاط جهان، دارای شخصیتی متمایز است.

اولین و مهم ترین قدم برای تحصیل در ایتالیا، تشخیص بهترین دانشگاه های ایتالیا و بهترین شهرهای دانشجوی در ایتالیا است. شما می توانید با مراجعه به این مطلب، اطلاعات خود درباره شهرهای مختلف ایتالیا را افزایش دهید. بهتر است که در هنگام انتخاب یک شهر برای تحصیل، با توجه به ترجیحات خود، زبان رایج و محل قرارگیری آن را نیز در نظر بگیرید. این مسئله، به شما کمک می کند گزینه های پیش روی خود را محدود کنید.

در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم، برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در ایتالیا، با مشاوران موسسه پیشگام تماس بگیرید. موسسه پیشگام، تنها موسسه دارای مجوز رسمی در استان خوزستان، با سالها تجربه در زمینه اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا، آماده است تا همراه شما برای رسیدن به تحصیل رویاییتان باشد.

بهترین دانشگاه های ایتالیا:

دانشگاه های میلان:

دانشگاه میلان

شهر میلان، به دلیل وجود دانشجویان بین المللی بسیار، سطح رضایت تحصیلی بالا و نفوذ برجسته در صنعت مد، در سال 2012 در رتبه 12 ام بهترین شهرهای دانشجویی QS قرار گرفت. اگر به ورزش علاقمند هستید، باید بدانید که میلان میزبان دو تیم برجسته فوتبال، یعنی AC Milan و Internazionale است. علاوه بر این، میلان میلان در رتبه بندی مربوط به اشتغال دانشجویان دارای امتیاز بسیار بالایی است چرا که بسیاری از کارفرمایان به دنبال فارغ التحصیلان این شهر پیشرو هستند.

دانشگاه میلان:

دانشگاه دولتی میلان برنامه های متنوعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. از جمله دوره هایی که در این دانشگاه کاملا به زبان انگلیسی ارائه می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد
  • انفورماتیک
  • پزشکی

علاوه بر این، این دانشگاه دوره هایی را تحت عنوان ” entry level” نیز ارائه می کند. در این دوره ها، دانشجویان 45 تا 60 واحد اول خود را به زبان انگلیسی و سپس دوره های باقیمانده را به زبان ایتالیایی می گذرانند. با این حال، پایان نامه آنها همچنان ممکن است به زبان انگلیسی نیز پذیرفته شود. دانشگاه میلان، در مقطع دکترا 21 برنامه را در رشته های مختلف ارائه می کند.

علاوه بر این ، این مدرسه فعالیت های فوق برنامه از جمله انجمن ورزشی آماتور، ارکستر، گروه کر، تئاتر و فعالیت های فرهنگی  نیز ارائه می دهد. تمام این ویژگی ها، دانشگاه میلان را به یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا تبدیل کرده است.

دانشگاه های بولونیا

دانشگاه بولونیا

بولونیا شهری است که هنوز هم توسط رنسانس و برج های خیره کننده آن تسخیر شده است. شهر بولونیا، خود را پایتخت آشپزی ایتالیا می داند و بیشترین جمعیت دانشجویی را در شمال ایتالیا دارد. در سال 2000، بولونیا پایتخت فرهنگی کل اروپا لقب گرفت! در این شهر، چیزهای بسیاری برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.

دانشگاه بولونیا:

دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه های دارای رتبه برتر در ایتالیا و همچنین قدیمی ترین دانشگاه جهان است. این دانشگاه، در سال 1088 تاسیس شده است. دانشگاه بولونیا در تلاش اروپا برای سازگاری بیشتر سیستم ها و مدارک دانشگاهی در سراسر اروپا، پیشتاز است. بیشتر دوره های تحصیلی در این دانشگاه، به زبان ایتالیایی ارائه می شوند اما شما هنوز هم می توانید دوره دلخواه خود را در این دانشگاه پیدا کنید. علاوه بر این، در این دانشگاه دوره های زبان ایتالیایی برای افراد غیر بومی ارائه می شود. در ضمن، دانشگاه بولونیا در رده 50 دانشگاه برتر دانشکده های حقوقی جهان نیز قرار گرفته است.

دانشگاه های فلورانس:

دانشگاه فلورانس

فلورانس، زادگاه رنسانس که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان، توصیف شده است. دانش آموزان از سراسر جهان برای تحصیل در شهری که در قلب منطقه توسکانی واقع شده، می آیند و در هنر، تاریخ، زبان و آشپزی غنی این شهر، غوطه ور می شوند. فلورانس بدون هیچ شکی، یک مقصد دانشجویی عالی است که بسیاری از بهترین دانشگاه های ایتالیا را در خود جا داده است.

Accademia Italiana:

با داشتن پردیس در فلورانس و رم، Accademia Italiana به عنوان یک مدرسه برتر طراحی و مد، جایگاه خوبی برای خود دست و پا کرده است. این دانشگاه، دوره های تحصیلی برای تحصیلات سه ساله یا کوتاه مدت ارائه می کند. مدرک مقطع کارشناسی، به طور مشترک از دانشگاه ولز و آکادمیا صادر می شود. اکثر دوره ها، به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی آموزش داده می شوند. علاوه بر دوره های طراحی و مد، دانشجویان می توانند در کلاس های زبان نیز شرکت کنند.

دانشگاه فلورانس:

حتما نام این دانشگاه به گوش شما خورده است. دانشگاه فلورانس در سال 1321 تاسیس شده است و برخی از پرآوازه ترین شخصیت های تاریخی در این دانشگاه، تدریس کرده اند.

امروزه، این دانشگاه به واسطه فعالیت های تحقیقاتی خود در در سراسر رشته ها، شناخته شده است. علاوه بر این، دانشگاه فلورانس یکی از قدیمی ترین موزه های تاریخ طبیعی را در خود جا داده است. این موزه، در سال 1775 تاسیس شده و باغ های گیاهان، استخوان های دایناسور و سایر فسیل های یافت شده در منطقه توسکانی در آن قرار دارد. در صورتی که با زبان ایتالیایی نیز آشنایی داشته باشید، تحصیل در دانشگاه فلورانس که از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا است، برای شما تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.

Lorenzo de ’Medici:

در صورتی که به زبان ایتالیایی تسلط ندارید اما همچنان مشتاق به تحصیل و زندگی در شهر فلورانس هستید، این موسسه برای شما مناسب است. Lorenzo de ‘Medici بزرگترین مدرسه بین المللی در فلورانس است که هر ساله پذیرای دانشجویان بین المللی بسیاری از کشورهای مختلف است.

دوره های تحصیلی در این موسسه به زبان انگلیسی ارائه می شوند. علاوه بر این، فرصت های بسیاری برای مطالعه زبان و فرهنگ فلورانس از طریق گذراندن دوره های آشپزی یا هنری برای شما وجود خواهد داشت. اگرچه کلاس های دانشجویان بین المللی از دانشجویان محلی جدا است، اما شما می توانید به شبکه های دانشجویی ایتالیا متصل شوید و خود را در فضای دانشجویی فلورانس غرق کنید. محوطه این موسسه در مرکز شهر و در فاصله چند دقیقه ای با رودخانه آرنو قرار دارد.

دانشگاه های پیزا:

بهترین دانشگاه های ایتالیا

اگرچه پیزا بیشتر از هر چیزی به واسطه معماری اش (به خصوص برج کج پیزا) شناخته شده است؛ اما چیزهای بسیاری برای برای ارائه کردن دارد. پیزا یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا است. در واقع، تقریبا نیمی از جمعیت دانشجویان بین المللی ایتالیا در شهر پیزا هستند. این شهر که در دهانه رودخانه آرنو واقع شده به واسطه کاخ ها، پل های زیبا و کلیساهای تاریخی خود شهرت دارد. در ضمن، در این شهر فعالیت های تفریحی بسیاری مانند جشنواره های متعدد، برای حمایت از دانشجویان بین المللی برگزار می شود.

دانشگاه پیزا:

حدود یک چهارم تمام دانشجویان دانشگاه پیزا (حدود 54000 دانشجو) دانشجویان بین المللی هستند. بنابراین، شما هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد. افراد مشهور بسیاری مانند گالیله و پاپ پیشین کلمنت دوازدهم در این دانشگاه تحصیل کرده اند. این دانشگاه دارای یک مرکز ورزشی و چندین کتابخانه است که در اطراف مرکز شهر واقع شده اند. این دانشگاه یک نقطه عالی برای شروع ماجراجویی ایتالیایی شما خواهد بود.

سیستم آموزشی ایتالیا با سیستم آموزشی آمریکا تفاوت های بسیاری دارد؛ با این حال، درک آن دشوار نیست. این کشور، خانه برخی از محبوب ترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا: دانشگاه های رم

دانشگاه رم

شهر رم در ایتالیا، خانه برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است و به عنوان یکی از شاخص ترین شهرهای جهان نیز شناخته شده است. از همین رو، یک مکان عالی برای تحصیل دانشجویان بین المللی است. این شهر خانه واتیکان و البته تمدن روم باستان است. در هر گونه از رم، تمدن و زیبایی به شما خوش آمد می گوید.

دانشگاه رم:

بر اساس رتبه بندی دانشگاهی QS، دانشگاه رم همواره در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. علاوه بر این، دانشگاه رم از جمله اولین دانشگاه هایی است که دوره های کارشناسی ارشد را به طور کامل به زبان انگلیسی آموزش داده است. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه، طیف گسترده ای از خدمات مانند راهنمایی، حمل و نقل رایگان، میز کمکی برای افراد معلول، راهنمای علمی، سلف دانشجویی، کتابخانه ها، اماکن ورزشی، مراکز فرهنگی، امکانات فناوری و … را در اختیار دارد.

دانشگاه رم با بیش از 400 مدرسه اراسموس در سراسر جهان رابطه دارد، بنابراین دانشجویان بین المللی بسیاری در این دانشگاه تحصیلی میکنند. علاوه بر این، دوره های زبان برای افراد غیربومی، خدمات شغلی، باشگاه های دانشجویی، ورزش ها و باشگاه های تئاتر ارائه می شود.

لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا تنها به این موارد محدود نمی شود. با این حال، ما تلاش کردیم تا شما را با برخی از این دانشگاه ها بیشتر آشنا کنیم. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های ایتالیا به این صفحه مراجعه کنید و یا از طریق قسمت تماس با ما، با مشاوران موسسه پیشگام ارتباط برقرار کنید.

موسسه ی اعزام دانشجو پیشگام آتی نگر کارون با سالها تجربه در زمینه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های چین و اروپا و اخذ بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان آماده است که همراه و همسفر دانشجویان تا رسیدن به تحصیل مورد نظرشان باشد. لازم به ذکر است موسسه ی ما تنها موسسه ی دارای مجوز رسمی از وزارت علوم در استان خوزستان است. پس تردید نکنید، همین حالا برای دریافت دوره ی تحصیلی خود با مشاوران ما تماس بگیرید. امکان مراجعه ی حضوری با دسترسی آسان برای ساکنین شهر اهواز وجود دارد.

شماره جهت مشاوره و تعیین وقت:

06132201589

06132201590

09399203300

متن این مقاله از اینجا ترجمه شده است.

بازدیدکنندگان قبلی مشاهده مطالب زیر را به شما پیشنهاد کرده اند
دیدگاه شما چیست؟

تحصیل در خارج